offshore.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Baterie Xalt Energy zasilą pierwszy w pełni elektryczny prom w Nowej Zelandii

Dostawca baterii i rozwiązań energetycznych Xalt Energy, część niemieckiej firmy Freudenberg Sealing Technologies, dostarczył akumulatory litowo-jonowe do pierwszego promu całkowicie elektrycznego w Nowej Zelandii.

Jak poinformowano, akumulatory zostały zintegrowane z projektem statku przez McKay Group, firmę elektrotechniczną, która koncentruje się na zrównoważonych rozwiązaniach transportowych.

Nowy, 19-metrowy, 135-osobowy statek będzie częścią floty East by West Wellington Harbor Ferry Service i będzie odbywał około dziewięciu rejsów dziennie między Queens Wharf a Days Bay.

W szczególności baterie Xalt zapewnią ruchliwemu statkowi źródło energii wolne od oparów i emisji, które zostało optymalnie skonfigurowane, aby spełnić wymagania projektowe statku. Grupa McKay zainstalowała na pokładzie 72 akumulatory litowo-jonowe XMP 76P, które dostarczą około 550 kWh energii.

W kraju znanym ze swojego naturalnego piękna i nastawienia na zrównoważony rozwój, prom jest uważany za kamień milowy w przemyśle morskim Nowej Zelandii.

„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy odegrać tak kluczową rolę w tym osiągnięciu środowiskowym” – powiedział Felix Nelius , dyrektor ds. Sprzedaży i inżynierii zastosowań systemów akumulatorowych w firmie XALT Energy.

„Ten projekt jest całkowicie zgodny z naszymi zainteresowaniami promowania rozwoju bezemisyjnych rozwiązań transportowych na całym świecie”.

System XMP 76P zastosowany na promie będzie napędzał dwa bliźniacze silniki elektryczne, które umożliwią promowi osiągnięcie prędkości operacyjnych 20 węzłów i nieprzerwaną pracę przez jedną godzinę między ładowaniami.

Projekt i materiały użyte w konstrukcji statku – w tym lekki kadłub wypornościowy w kształcie kanu, wykonany z włókna węglowego – sprawiły, że modułowość systemu stała się priorytetem inżynierów McKay Group. Ostatecznie zainstalowali i połączyli w sieć pakiety XMP 76P w dwóch akumulatorowniach wokół statku.

W październiku 2020 roku McKay ogłosił, że wraz z Wellington Electric Boat Building Company (WEBBCo), SSC Marine i Gurit opracuje i wdroży pierwszy w Nowej Zelandii w pełni elektryczny prom z wtyczką typu plug-in, a WEBBCo będzie kierować budową w Wellington.

źródło: Freudenberg Sealing Technologies

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY