offshore.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Uniper współpracuje z dwoma partnerami w celu opracowania zielonego metanolu jako paliwa morskiego

  • Green Methanol Cooperation (GMC) chce wprowadzić na rynek zielony metanol
  • Zielony metanol jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i może być wydobywany z powietrza
  • Przyjazne dla środowiska rozwiązanie dla surowszych przepisów w branży morskiej

Uniper współpracuje teraz z dostawcą usług żeglugowych Liberty Pier Maritime Projects i firmą inżynieryjną SDC (Ship Design & Consult), aby wprowadzić na rynek ekologiczny metanol jako zrównoważone i neutralne pod względem emisji dwutlenek węgla paliwo morskie. Jako nośnik wodoru, zielony metanol jest łatwiejszy w transporcie i przechowywaniu niż zielony wodór. Spala się czysto, jest ciekły w temperaturze i ciśnieniu otoczenia, a także ulega biodegradacji. Zielony metanol jest ogólnie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, ponieważ jest wytwarzany przy użyciu wodoru ze źródeł odnawialnych i CO 2 z atmosfery poprzez biologiczny surowiec lub bezpośrednie wychwytywanie powietrza.

Podobnie jak w przypadku wielu innych sektorów, wyzwania związane ze zmianą klimatu stają się coraz ważniejsze dla przemysłu morskiego. Według raportu ICCT (International Council on Clean Transportation) z 2017 r. Globalne emisje CO 2 ze statków wyniosły w 2015 r. Około 932 mln ton. W rezultacie regulatorzy międzynarodowi i krajowi z jednej strony wyznaczają normy i limity, zwłaszcza w zakresie dopuszczalnych emisji ze statków – na przykład IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) wyznaczyła cel redukcyjny o 70% do 2050 r. w porównaniu z 2008 r .; – z drugiej strony, przemysł morski i przedsiębiorstwa energetyczne również dążą do zrównoważone paliwa morskie z własnej inicjatywy. Na tej podstawie zielony metanol jest postrzegany jako rozsądne rozwiązanie do dekarbonizacji, zarówno w europejskiej żegludze przybrzeżnej, jak i międzynarodowej żegludze dalekomorskiej. Może być również używany do zastosowań specjalistycznych, takich jak statki wycieczkowe i żegluga śródlądowa.

Uniper, Liberty Pier Maritime Projects i SDC Ship Design & Consult połączyły siły, aby stworzyć otwartą współpracę – Green Methanol Cooperation (GMC). GMC opracuje infrastrukturę i ramy logistyczne potrzebne do dostarczania metanolu w Europie i ustanowi odpowiednie wymagania dotyczące transportu. Średnioterminowym celem GMC jest budowa statków, które mogą spalać zielony metanol w swoich silnikach. Projekt będzie początkowo koncentrował się na europejskiej żegludze przybrzeżnej z wykorzystaniem statków o ładowności 5300 i 8300 ton oraz podajników kontenerowych.

Te trzy firmy zobowiązały się do stosowania całkowicie zdigitalizowanego i przejrzystego podejścia do współpracy, co pozwoli im kontynuować projekt zgodnie z zasadami Poseidon i zasadami ESG. Wszyscy trzej partnerzy są przekonani, że zielony metanol odegra w przyszłości ważną rolę w sektorze paliw morskich:

David Bryson, COO Uniper SE: „Dostarczanie i wykorzystywanie zielonego metanolu jako paliwa dla przemysłu morskiego jest logicznym krokiem we wdrażaniu naszej strategii dotyczącej wodoru w szerszych ramach naszych wysiłków w zakresie dekarbonizacji. Dzięki Liberty Pier i SDC pozyskaliśmy dwóch doświadczonych i kompetentnych partnerów z branży morskiej, którzy chcą z nami współpracować w celu wprowadzenia na rynek zielonego metanolu jako paliwa morskiego ”.

Dietrich Schulz, dyrektor generalny Liberty Pier: „Praca z Uniper i SDC w ramach otwartej współpracy odzwierciedla obecne wymagania dotyczące europejskiej żeglugi bliskiego zasięgu – wszystkie zaangażowane strony, od dostawców, dostawców tonażu i organów regulacyjnych, poprzez dostawców aktywów i agentów spedycyjnych, muszą współpracować aby dalej rozwijać i modernizować ten sektor ”.

Michael Wächter, dyrektor zarządzający SDC: „Cele redukcji emisji CO 2 w transporcie morskim można osiągnąć szybko i ekonomicznie, jeśli zaczniemy od technologii na pokładzie i użyjemy zielonego metanolu jako paliwa”.

Źródło: UNIPER

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY