offshore.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Technologia KONGSBERG pomaga zmniejszyć wydatki i emisję podczas operacji wiertniczych o ponad 25%

Wspólne, ekologiczne rozwiązanie opracowane przez Kongsberg Maritime, COSL Drilling Europe AS i dostawcę sprzętu wiertniczego NOV może przynieść znaczne oszczędności środowiskowe i finansowe podczas operacji wiertniczych na morzu.

Zintegrowany system sterowania KONGSBERG utrzymuje pozycję statku, monitoruje i kontroluje funkcje statku oraz aktywnie rozprowadza energię między odbiornikami na pokładzie.

Ambitny projekt COSL „Kontrola energii” został uruchomiony jako sposób na jednoczesne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz znaczne obniżenie kosztów paliwa i konserwacji na platformach firmy znajdujących się na norweskim szelfie na Morzu Północnym. Spędziwszy już lata na dążeniu do efektywności energetycznej w swoich operacjach wiertniczych, COSL skorzystał z wiedzy technologicznej Kongsberg Maritime i specjalistycznej wiedzy NOV, aby przenieść swoje aspiracje korporacyjne na wyższy poziom.

Współpraca między firmami doprowadziła do zintegrowanego rozwiązania, które łączy systemy zarządzania energią Kongsberg Maritime z badaniami NOV nad optymalizacją energii. Analiza danych historycznych dotyczących szacunkowego maksymalnego zużycia energii pochodzących z półzanurzalnych platform DP3 firmy COSL COSLPromoter i COSLInnovator ujawniła, że ​​możliwe byłoby wprowadzenie zmian, które wyeliminowałyby potrzebę eksploatacji wszystkich sześciu silników wysokoprężnych Wärtsila Vasa 12V32 o mocy 4800 kW podczas wiercenia.

Podczas gdy NOV wykorzystał te dane do pracy nad nową aktualizacją oprogramowania w celu optymalnego wykorzystania energii, firma Kongsberg Maritime z kolei wykorzystała szacunki do opracowania najbardziej ukierunkowanych i wydajnych środków kontroli produkcji i dystrybucji energii na pokładzie. Podstawową zasadą wspólnego rozwiązania było ograniczenie i optymalizacja wykorzystania generatora i wkrótce ustalono, że platforma nadal będzie w stanie wykonywać pełne operacje wiertnicze, używając średnio tylko trzech generatorów wysokoprężnych.

Źródło: COSL Drilling Europe

Zmniejszając o połowę moc generatora, silniki pracują przy wyższych obciążeniach, co w połączeniu z wyłączeniem pozostałych jednostek skutkuje radykalną poprawą zużycia paliwa, gwałtownym spadkiem osadów węgla i jednoczesnym zmniejszeniem wymagań konserwacyjnych. Roczne dane są imponujące: zużycie paliwa zmniejszy się o około 2300 ton, emisja CO 2 o 7 300 ton, a NO x o 125 ton, co oznacza ogólną oszczędność paliwa i emisji o ponad 25%. Projekt został zatwierdzony i wspierany przez NOx Fund inicjatywy norweskiego rządu do redukcji NO x emisji.

Opatentowana przez firmę Kongsberg Maritime technologia systemu DP ma kluczowe znaczenie dla utrzymania wydajności zainstalowanych sterów strumieniowych platformy, umożliwiając wdrożenie strategii dynamicznego przewidywania obciążenia, która przewiduje wymagania steru. Konsekwentne wyeliminowanie skoków napięcia daje znaczną część całkowitej oszczędności paliwa. W międzyczasie KONGSBERG K-IMS (Information Management System) gromadzi dane o wydajności platformy i przesyła je do chmury, dzięki czemu bieżące ulepszenia można zweryfikować na podstawie danych porównawczych. Dane K-IMS są obecnie wykorzystywane jako podstawa informacyjna do tworzenia lądowego centrum operacyjnego w głównym biurze COSL w Stavanger w Norwegii.

„ Bezpośrednia pomoc ze strony Kongsberg Maritime i NOV, z Kongsberg Maritime jako dostawcą pod klucz dla tej dostawy, była nieoceniona w doprowadzeniu tego projektu do skutku ”, mówi kierownik projektu COSL Torfinn Kalstø. „ Możemy teraz wykonywać pełne operacje wiertnicze na COSLPromoter i COSLInnovator , zużywając mniej niż 20 ton paliwa dziennie, z możliwością dalszego zmniejszenia tej liczby. Jesteśmy również pewni, że wiemy, że zapasowe generatory są pod ręką, gdyby zmiany warunków lub okoliczności wymagały ich użycia. 

„ Poważnie podchodzimy do wydajności i zrównoważonego rozwoju” – dodaje Morten Firing, kierownik operacyjny Offshore & LNG, Global Customer Support, Kongsberg Maritime – i to bardzo zachęcająca wiadomość dla przyszłego sektora energetycznego, że dzielimy ten kluczowy cel z dalekowzrocznymi firmami takie jak COSL i NOV. Nasze zintegrowane rozwiązanie zapewnia znaczną poprawę wrażliwości na środowisko i opłacalności operacyjnej, co stanowi niepodważalny argument za przyjęciem ekologicznych, cyfrowych strategii w branży morskiej. Tymczasem wbudowane rozwiązanie cyfrowe do otrzymywania danych o wydajności w czasie rzeczywistym na lądzie pozwoli na ciągłe ulepszanie wszystkich aspektów działania platformy wiertniczej w przyszłości. ”

źródło: Kongsberg

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY