offshore.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Nowy projekt dotyczący baterii akumulatorowych na morzu

Unia Europejska zapewniła finansowanie dla Current Direct, nowo rozpoczętego projektu badawczo-innowacyjnego, który ma zrewolucjonizować sposób przemieszczania towarów i ludzi przez wodę.

Dotacja unijna w wysokości 11 989 875 euro została przyznana w ramach programu Komisji Europejskiej „Horyzont 2020”.

Konkretnie, trzyletni projekt proponuje innowacyjne ogniwo litowo-jonowe zoptymalizowane pod kątem transportu wodnego, wykorzystujące nowatorskie techniki produkcyjne umożliwiające stałą redukcję kosztów w porównaniu z obecnymi cenami rynkowymi. Ponadto zostanie opracowany wymienny kontenerowy system magazynowania energii, zoptymalizowany pod kątem kosztów i eksploatacji w branży transportu wodnego.

Nadrzędnym celem projektu Current Direct jest opracowanie i zademonstrowanie innowacyjnego systemu wymiennych akumulatorów do transportu wodnego oraz platformy Energy as a Service (EaaS) w środowisku operacyjnym portu w Rotterdamie w TRL7, które ułatwia szybkie ładowanie statków, optymalizację floty i nowatorskie modele biznesowe. 

Sektor transportu odpowiada za prawie jedną czwartą emisji gazów cieplarnianych w Europie (GHG). Zdecydowana większość transportu wodnego w Europie jest napędzana przez brudne, hałaśliwe silniki Diesla. Obniżając o połowę koszt dzisiejszych elektrycznych układów napędowych z akumulatorami morskimi i odciążając właścicieli statków od ciężaru kapitału, Current Direct stara się umożliwić szybkie przyjęcie redukcji emisji gazów cieplarnianych o 482 000 MT ekwiwalentu CO2 rocznie.

Jak wyjaśniono, platforma EaaS firmy Current Direct umożliwi właścicielom statków przyspieszenie ich udziału w przejściu na czystą energię, jednocześnie tworząc nowe możliwości biznesowe dla stoczni i lokalnych przedsiębiorców. Zmieniając model pozyskiwania i magazynowania energii na statkach, Current Direct może stworzyć nową gospodarkę energetyczną, dodając tysiące nowych miejsc pracy.

Projekt, realizowany od 1 stycznia 2021 r. Do 31 grudnia 2023 r., Ma stanowić narzędzie dla przedsiębiorstw energetycznych, inwestorów instytucjonalnych i interesariuszy rządowych do udziału w zielonej transformacji europejskiej floty handlowej i pasażerskiej.

Trzynastu partnerów bierze udział w Current Direct

Current Direct zrzesza trzynastu partnerów z całego europejskiego łańcucha wartości elektryfikacji morskiej. Projekt jest prowadzony przez producenta baterii Spear Power Systems.

Technologia Blackstone obniży koszty produkcji jutrzejszych ogniw litowo-jonowych drukowanych w 3D przy użyciu aktywnych materiałów firmy Umicore. Uniwersytet w Hasselt wykorzysta swoją wiedzę elektrochemiczną do opracowania modeli fizycznych ogniw Current Direct, które pomogą zoptymalizować żywotność i zwrot z inwestycji systemów akumulatorów rozmieszczonych w całej Europie w ramach platformy Current Direct Energy as a Service opracowanej przez inżynierów. oraz naukowcy zajmujący się danymi w Rhoé Urban Technologies i Aviloo. Foreship, firma zajmująca się architekturą morską i inżynierią morską, udostępni swoją wiedzę specjalistyczną EDP CNET dogłębnej znajomości rynków elektrycznych, aby zapewnić platformę Current Direct optymalne statki i lokalizacje, maksymalizując redukcję emisji.

Co więcej, eksperci materiałoznawstwa VUB tworzą niedrogie kompozyty w celu poprawy bezpieczeństwa akumulatorów, które są przeznaczone do recyklingu i zawierają inteligentną elektronikę VITO do monitorowania ogniw.

Ponadto Wärtsilä opracuje modułowe pojemniki na baterie i infrastrukturę ładowania, które będą certyfikowane zgodnie z innowacyjnymi standardami przez Lloyd’s Register.

Projekt zakończy się demonstracją platformy baterii Current Direct, ładowania z lądu i zarządzania aktywami firmy Kotug w Rotterdamie.

źródło: offshore energy/ autor Naida Hakirevic

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY