offshore.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Projekty badań ogniw paliwowych ze stałym tlenkiem w celu zastąpienia generatorów diesla

Każdy z dwóch projektów w Korei Południowej ma na celu opracowanie technologii ogniw paliwowych ze stałym tlenkiem (SOFC), która ma zastąpić obecne generatory diesla używane na dużych statkach do dostarczania energii elektrycznej. Celem jest zastąpienie generatorów wykorzystujących tradycyjne paliwa w celu obniżenia emisji, a projekty uważają, że mogą również usprawnić działanie statku.

Oba projekty koncentrują się na czołgistach jako poligonie doświadczalnym dla ich projektów. Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME) współpracuje z ABS nad wspólnym projektem rozwojowym, mającym na celu wykorzystanie technologii SOFC do zastąpienia co najmniej jednego z trzech generatorów diesla, które są zwykle na pokładzie Very Large Crude Carrier (VLCC). W tym samym czasie Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) firmy Hyundai Heavy Industries współpracuje z DNV nad projektem pilotażowym dla tankowców Aframax.

fot. canva

„Systemy SOFC mają znaczący potencjał w zastosowaniach w transporcie morskim i cieszymy się, że będziemy w stanie wesprzeć ten projekt, który pozwoli przemysłowi lepiej zrozumieć ich możliwości” – powiedział ABS Darren Leskoski, wiceprezes regionalny North Pacific ds. Rozwoju biznesu.

Obecne wysiłki opierają się na projekcie z 2019 r., W którym ABS i DSME ujawniły wysoką sprawność układu hybrydowego SOFC i turbiny gazowej ze względu na ponowne wykorzystanie gorących spalin. W ramach tego nowego projektu DSME przeprowadzi badanie badające wymagania dotyczące obciążenia, strefę kontroli emisji, charakterystykę komina i przewidywanie śladu systemu dla określonej klasy VLCC, a także symulację przepływu procesu i rozmieszczenia systemu na zbiorniku oraz analizę ryzyka. ABS dokona przeglądu wyników i oceni kwestie bezpieczeństwa wynikające z rozmieszczenia systemu dla istniejących konstrukcji i wyposażenia statku. Celem jest uzyskanie akceptacji ABS na projekt.

„Ten JDP przyczyni się do zdobycia wiedzy na temat bezpiecznego użytkowania i przystosowania systemu ogniw paliwowych z ograniczoną przestrzenią na statkach oceanicznych, przynosząc korzyści sektorom morskim poszukującym ekologicznych technologii dla energii elektrycznej i napędu” – powiedział Il Guk Woo wiceprezes Marynarki Wojennej i Instytut Badań i Rozwoju Systemów Energetycznych, DSME.

Projekt Korea Shipbuilding uzyskał niedawno od DNV GL aprobatę Co do zasady (AIP) na system wytwarzania energii z ogniw paliwowych ze stałym tlenkiem (SOFC) dla statków. Ich system wytwarzania energii ma na celu zastąpienie części 3-megawatowego (MW) silnika do nośników oleju Aframax na ogniwa paliwowe ze stałym tlenkiem (SOFC).

Ich badania wykazały, że kiedy nowo opracowany system generowania SOFC zastępuje obecny silnik spalinowy, może zwiększyć wydajność wytwarzania energii o 43 procent. Ponadto KSOE informuje, że może zwiększyć wykorzystanie przestrzeni o około 12 procent dzięki zintegrowanemu projektowi i układowi pokładowemu systemu wytwarzania energii z ogniw paliwowych.

Źródło: maritime executive

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY